Yasak vakitte Tehiyyetu’l-Mescid namazı

fetih medya
Fetih Medya
Fetih Medya Haber Merkezi
⌚Haberin Tarihi: 28 Ocak 2019 | 22 Cemaziyelevvel 1440 Pazartesi 21:09

Soru

Bir kimse, kılmaktan nehyedilen bir vakitte mescide girerse, Tehiyyetu’l-Mescid namazını kılabilir mi?


Cevap:

Hamd, yalnızca ’adır.

Bu meselede ehli arasında ihtilaf vardır. Doğru olan görüşe göre namazı ile ikindi namazından sonra da olmak üzere bütün vakitlerde Tehiyyetu’l-Mescidi kılmak meşrûdur.

Çünkü Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-‘in bu konudaki şu emri geneldir:

إِذَا دَخَلَ أَحَدُكُمُ الْمَسْجِدَ فَلَا يَجْلِسْ حَتَّى يُصَلِّيَ رَكْعَتَيْنِ. [ رواه البخاري ومسلم ]

“Biriniz mescide girdiği zaman iki rekât (nâfile) namaz kılmadan oturmasın.” (Buhârî; hadis no: 1167. Müslim; hadis no: 714)

Ayrıca Tehiyyetu’l-Mescid, Tavaf namazı ve Husûf namazı gibi bir sebebe binâen meşrû kılınan bir namazdır. Dolayısıyla bu meselede doğru olan görüş; vakitlerde farz namazlar nasıl ediliyorsa, Tehiyyetu’l-Mescid de bu vakitlerde kılınabilir.

Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Tavaf namazı hakkında şöyle buyurmuştur:

يَا بَنِى عَبْدِ مَنَافٍ! لاَ تَمْنَعُوا أَحَدًا طَافَ بِهَذَا الْبَيْتِ، وَصَلَّى أَيَّةَ سَاعَةٍ شَاءَ مِنْ لَيْلٍ أَوْ نَهَارٍ. [ رواه أحمد وأصحاب السنن بإسناد صحيح ]

“Ey Abdi Menaf oğulları! ve gündüz, hangi saatte olursa olsun, bu Beyti (Beytullah’ı)tavaf edip de namaz (tavaf namazı)kılan hiç kimseye engel olmayın.” (Ahmed ve Sünen sahipleri sahih bir senedle rivâyet etmişlerdir.)

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Küsûf namazı hakkında ise şöyle buyurmuştur:

إِنَّ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ آيَتَانِ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لاَ يَنْكَسِفَانِ لِمَوْتِ أَحَدٍ وَلاَ لِحَيَاتِهِ، فَإِذَا رَأَيْتُمْ ذَلِكَ فَافْزَعُوا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَإِلَى الصَّلاَةِ. [ رواه البخاري ومسلم ]

“Şüphesiz güneş ve ay, Allah’ın (kudretine ve hikmetine delâlet eden) âyetlerinden iki âyettir. (O ikisinin doğal düzeninin değişmesi, câhiliye halkının inandığı gibi büyük) bir kimsenin ölümü veya dünyaya gelişi yüzünden tutulmazlar. (Bu, ancak kulları korkutmak ve onların Allah’a tevbe edip yeniden O’na dönmeleri içindir). Siz onların tutulduğunu gördüğünüz zaman, tutulma sona erinceye kadar Allah’ı anın ve namaz kılın.” (Buhârî; “Küsûf”;hadis no: 1, 3, 8,13,15,17.Müslim; “Kusûf”; hadis no:10)

Gereksizse Sil

Bu yazıya 1 Yorum Yapıldı.

  • Muray
    29 Ocak 2019 00:40 Kullanıcı Profili

    Selamün aleyküm kardeşlerim .Acaba kerahat vakitlerinde kılınmaz diyen âlimler bu hadisi şerifler i bilmiyorlar mıydı ki?

Bir Yorum Yazın