AK Partili Kadınların Atatürk Güzellemelerini Kemalizmin Rol Model Kadın Profiliyle Birlikte Düşünmek

fetih medya
Fetih Medya
Fetih Medya Haber Merkezi
⌚Haberin Tarihi: 7 Aralık 2018 | 29 Rebiülevvel 1440 Cuma 17:08

Kenan Alpay, bugünkü yazısında cenahından Fatma Betül Sayan Kaya’nın açtığı ve Zehra Zümrüt Selçuk’un genişleterek devam ettirdiği Anıtkabir ziyareti geleneğinin gösterdiği yozlaşmayı değerlendirmiş.

HAKSÖZ-

Atatürk ve Atatürkçülüğü ’ye Kaptırmama Pragmatizmi

“Tuhaflık ötesi bir durum ama Atatürk’ü, Atatürkçülüğü ve Anıtkabir başta olmak üzere resmi ideolojinin söylem ve sembollerini başta CHP olmak üzere Kemalist kurum ve kesimlere bırakmamak gibi ‘muhafazakâr-demokrat’ bir adet türedi.” tespitini yapan Kenan Alpay, bu bağlamda son olarak Zehra Zümrüt Selçuk öncülüğünde gerçekleştirilen etkinliğin de gösterdiği gibi “’Başörtülü kadınlar da, dindar erkekler de Atatürk’ü çok seviyor ve sadakat duyuyorlar’ şeklinde bir algı çalışmasına hız verilmiş anlaşılan.” diyor.

Mustafa Kemal’in Rol Model Olarak Nasıl Bir Profili Öngörüyor?

Atatürk ve Atatürkçülüğün rol model olarak öne sürdüğü kadın profilinin bu bakanların telkin etmeye çalıştığı gibi olmadığının altını çizen Kenan Alpay, konuyla ilgili şunları söylüyor:

“Bu sosyal telkin, bir düşünce ve tutum yönlendirme eylemi olarak başarıya ulaşabilir mi? Mustafa Kemal ve Kemalist ideolojinin nasıl bir siyasal ve toplumsal sistem kurmaya kalkıştığını, bu sistemi kurarken İslami değer, sembol ve kurumlara karşı nasıl gaddarca ettiğini tümden unutturabilirlerse evet belli ölçüde de olsa mümkündür.

, iktisadi hatta kültür hayatını dahi bir kenara bırakarak soralım: Mustafa Kemal’in kadın ve kadınlara yüklediği anlamı, oluşturduğu ve toplumun önüne yerleştirdiği rol modeller üzerinden idrak edememek mümkün mü? İlk dönem ‘kadın havariler’nden bir Afet (İnan) Hanım’ı, bir Sabiha Gökçen’i, bir Ülkü Adatepe’yi, Keriman Halis Ece’yi göz önüne getirelim. Bir Muazzez İlmiye Çığ’ı, Bahriye Üçok’u, Türkan Akyol’u, Türkan Saylan’ı, Serter’i Kemalizm hesabına yüklendikleri misyonlarıyla sakince bir analiz edelim.

Takıyye yapılıyorsa da çok kötü, takıyye yapılmıyorsa da çok kötü bir çığır açılıyor. Kötü çığır açanlar geriden gelenlerin de sorumluluğunu ve dolayısıyla günahını yüklenirler. Kimse kendini ve muhataplarını aldatmaya yeltenmesin çünkü bu hem dünyevi hem de uhrevi açıdan çıkmaz sokaktır.”

 

 

Kenan Alpay’ın Yazısının Tam Metni >>>

Gereksizse Sil

Bir Yorum Yazın